Nieuws

Ik ben weer thuis!

02-04-2016 20:16
Hallo lieve mensen, Ik ben weer thuis in Bredevoort. Na een waanzinnig mooie ontdekkingsreis van 6 maanden is het fijn om weer thuis te komen. Dankjewel voor alle sponsorgelden. Het is zeker goed besteed! Dankzij onze inzet samen is de wereld toch een klein stukje mooier geworden!

Aftellen is begonnen

27-03-2016 14:25
Mijn reisgezelschap bestaat uit drie Duitse vriendinnen. Best lastig om daar tussen te komen. Daarom ga ik de laatste week in Cambodja zelf op pad. Ik vertrek dinsdag naar Kampot, zo'n 2 uurtjes reizen vanaf hier. Daar blijf ik tot vrijdag. Dan stap ik op het vliegtuig. Het aftellen is begonnen. Ik...

The Killing Fields

27-03-2016 14:11
Een reis naar Cambodja kan niet zonder een bezoek aan the killing fields. The Killing Fields zijn een eerbetoon aan de vele slachtoffers die zijn gevallen in de burgeroorlog. De beruchte Pol Pot van de Rode Khmer was de leider in deze vierjarige oorlog die van 1975 tot 1979 duurde. Nog helemaal...

Zonsopgang Angkor Wat

23-03-2016 10:11
Al om half vijf op om de zonsopgang bij Angkor Wat mee te maken. Wat een belevenis. Eerst in het donker naar de locatie toereizen. En dan wachten tot de eerste zonnestralen langzaam langs de tempels verschijnen. Super bijzonder! Elke zonnestraal onthult meer details tot het hele complex zichtbaar...

FF wachten

19-03-2016 20:03
Een lekker relaxte zaterdag in Siem Reap doorgebracht. Vanmorgen even naar de markt geweest. Daarna lekker lunchen in een restaurantje. Ze hebben hier zelfs brood! Ik zit hier in mijn eentje in een hostel. Wel fijn om een keer een slaapkamer voor jezelf te hebben. Dus vanavond heerlijk lezen en een...

Hello Cambodia!

18-03-2016 14:29
Zo zit je in Laos, en zo zit je in Cambodja. Vanaf Vientiane met het vliegtuig via een korte overstap in Pakse nu in Siem Reap in Cambodja. Het was nog wel even spannend bij de douane. Ik was vergeten mijn visum in Laos te verlengen, zodat het enkele dagen was verlopen. Dit leverde gelukkig geen...

Hot hot hot

17-03-2016 08:19
Ik hoorde dat het in de Achterhoek ´s nachts nog vriest. Nou hier in Vientiane is het hot. De temperatuur loopt overdag op tot zo´n 40 graden. Stel je eens voor hoe dat in de zomer zal zijn! ´s Nachts daalt de temperatuur naar een graad of 24. Ook nog lekker warm. De laatste dagen in Laos verlopen...

Bedankje

16-03-2016 09:43
Vandaag word ik gesponsord door Ton en Yukari. Hartelijk dank daarvoor! Ik zit in mijn laatste week in Laos en kan nog steeds genieten van het resultaat dat ik samen met iedereen bereikt heb. Ik kreeg gisteren een mailtje van Travel Activa doorgestuurd. Green Lions had hen geinformeerd over onze...

Ze zijn er!

12-03-2016 23:06
Het heeft even geduurd, maar al de tafels en stoelen zijn eindelijk op hun plek! Dankzij al de geweldige mensen die wat gedoneerd hebben, konden we zelfs meer doen dat dit materiaal kopen. We hebben ook pennen, schriften en markers voor de kinderen in de school gekocht. Alle kinderen waren...

Engels in de praktijk

09-03-2016 17:08
Gisteren (dinsdag) was er alweer een feestdag en dus een vrije dag. Maar vandaag konden we weer aan de slag voor de klas. 's Morgens eerst bij de monniken. Daar hebben we korte gesprekjes geoefend over wat we de dag ervoor gedaan hadden en over het eten. Was het veel, weinig of een beetje. 's...