Blog

Yolanda hotel

27-03-2016 14:20

Na een 6 uur durende busrit ben ik zaterdag (26-3) aangekomen in Sihanoukville. Even slapen en dan lekker stappen. Maar helaas viel de stroom om 12 uur uit, dus toch nog op tijd in bed. Op zondag ben ik de omgeving aan het verkennen, en wat kom ik daar tegen. Een hotel met de naam van mijn moeder, het Yolanda hotel. Toch nog dicht in de buurt!

Vakantiegevoel

03-02-2016 18:33

Deze week zit ik in Hua Hin. Ik reis met de organisatie mee. We verblijven op het project in Hua Hin in tenten. Super mooi! Ik slaap hier zelfs stukken beter dan in Singburi. 's Ochtends een beetje rondkijken of aan de slag, 's middags zwemmen en 's avonds kamperen. Heerlijk vakantiegevoel.

Promotie?

22-01-2016 20:18

Planning blijft in Azie een lastig begrip. Op donderdagochtend bleek ineens dat de trap voor vrijdagmiddag af moest zijn. Dus moest er hard gewerkt worden. Dat vond ik wel leuk, maar niet iedereen werd er blij van. Daarom kroop ik in de rol van projectleider en spoorde iedereen aan om de mouwen op te stropen. Met goede instructies, complimenten en hard werken, kreeg ik de boel wel in beweging. En de klus geklaard!

Tattoo met betekenis

16-01-2016 12:14

Je kunt hier naar een tempel toe gaan om een tattoo door een monnik te laten zetten. Je weet dan niet wat het precies wordt, dat wordt door de monnik bepaald. Hij geeft er een bijzondere betekenis aan en gooit er een zegen overheen om leven te geven aan de betekenis. Dit kan zijn geluk, blijheid of vechtlust. Wat de betekenis wordt, bepaalt hij aan de hand van je aura.

Post!

25-12-2015 11:53

Speciaal voor kerst heb ik verschillende kaartjes gekregen. Sommige al bij mijn vertrek, anderen door Yolanda meegebracht. Wat een lieve woorden uit Nederland! Dank aan Kyra, Lotte, opa Henk en oma Annie, opa Leo en oma Tinie, Eddy en Rini. Tot in april!

Petrol problems

07-12-2015 20:25

Op zondag op tijd vertrokken zodat we snel naar ons bouwproject konden. Maar ja......Eerst 5 uur zitten wachten op de truck. Helaas bracht deze ons niet naar de eindbestemming. Dus vervolgens nog 3 uur hiken langs een doodenge weg. Pas om half elf 's avonds op de plek van bestemming. Dus zeurpieten in Nederland; niet meer klagen als de trein 5 minuutjes vertraging heeft.

Stijger van de week

30-11-2015 19:40

Nee dit gaat niet over het hiken in het himalaya gebergte.... Ik doe in Nederland nog mee aan de voetbaltotot van de Domme Aanleg. En deze week ben ik stijger van de week met maar liefst 57 punten. Met dank aan de vrienden van Glen die geholpen hebben bij het invullen. :)

Foto's van het huis

28-11-2015 09:32

Ik vertelde vorige week al hoe ons huis bij het constructieproject eruit zag. Deze week heb ik wat foto's gemaakt. Ze staan vooraan in de galerij. Ondanks de primitieve uitrusting is het 's avonds heel gezellig. We zitten allemaal onder een dekentje bij het vuur te kletsen. Ik kan dus wel zonder wifi :).

Nieuwe foto´s

21-11-2015 08:51

Ik heb net de foto´s geupload van de afgelopen week vrijwilligerswerk. Ze staan vooraan in de fotogalerij.

Niet zo feestelijke afsluiting van het festival

15-11-2015 09:19

Terwijl we nog in de kroeg zitten, komt langzaam het nieuws uit Frankrijk binnen. Er zijn verschillende Fransen binnen onze groep. Ze zijn verschrikkelijk aangeslagen. Een enkeling zit nog in onzekerheid hoe het met zijn vrienden of familie is. Ik vind het ook verschrikkelijk. Laat de haat niet winnen!