Laatste twee weken in Cambodja

In oktober 2015 ben ik gestart met mijn reis naar Azië. Ik ga vrijwilligerswerk doen op verschillende projecten via Travel Active. In een half jaar trek ik door Nepal, Thailand, Laos en Cambodja. 

De eerste maand in Nepal heb ik een cultuurweek gedaan, een trekking, ben wezen raften, en een week vrijwilligerswerk in een weeshuis in de historische plaats Panauti. Daarna ging het echte vrijwilligerswerk van start. Ik heb 2 weken bij een weeshuis in Kathmandu gewerkt, waar we de ruimte verfraaid hebben tot een mooie speelplek. Daarna de laatste 5 weken ergens op het platteland aan het werk om een school op te bouwen. 

In Thailand heb ik 2 weken vakantie gehad, samen met mij moeder. Daarna zes weken allerlei verschillende dingen gedaan, varierend van een brug bouwen, oude steden bezoeken met Lisa, strand opruimen en veel tempels bekijken. Het vrijwilligerswerk viel hier een beetje tegen. Eigenlijk is Thailand al te ver ontwikkeld om echt iets te kunen betekenen. 

Half februari ben ik vertrokken naar Laos. Na een mooie cultuurweek ben ik twee weken aan de slag geweest op een schoolproject. Daar hebben we een toiletgebouw gerealiseerd en veel met de kinderen gespeeld. Ik ben een actie gestart voor nieuw schoolmeubilair. Om die af te kunnen maken, blijf ik 2 weken langer in Laos dan gepland. Tot slot reis ik dan door naar Cambodja, waar ik nog een week door het land ga trekken. De laatste week sluit ik af met een strandweek. Even lekker luieren en nagenieten van alle indrukken. 

 

Mijn reis is gedeeltelijk betaald uit sponsorgelden voor de weken dat ik vrijwilligerswerk doe. In ruil daarvoor houd ik jullie via deze website op de hoogte. Veel lees en kijkplezier!